Øg trafikken til din blog

Sådan kan du få mere trafik til din blog

Har du din egen blog eller hjemmeside og mangler tricks til, hvordan du kan få flere læsere/købere, så kan du med fordel læse med her. Der er mange ting, du kan gøre, for at øge din synlighed på Google, men der findes også andre parametre, du kan skrue på. En af disse er konverteringssporing. Få helt styr på, hvem der opfylder de mål, som du har opsat.

Hvad er en konvertering?

En konvertering kan være mange andre ting end en kunde, der har købt noget. Du kan opsætte specifikke mål, som du gerne vil have en bruger til at opfylde. Det kan eksempelvis være du vil have alle dine læsere til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, subscribe på din youtube eller at du vil have folk til at udfylde en kontaktformular på din hjemmeside. Opfyldes disse mål, vil du have en konvertering. En konvertering er derfor en måde at opfylde et mål, du selv har opsat.

Sådan fanger du potentielle leads

Hvad er konverteringssporing?

For at kunne optimere, skal du vide alt om dine læsere/kunder. Alle efterlader et digitalt fodaftryk på internettet. Har du opsat analytics og Google Ads, vil du kunne spore, hvor dine læsere/kunder har været henne og hvad de har søgt på inden de konverterer. Får du analyseret, hvor hvad dine brugere søger på, når de finder dig og hvilke andre sider de har været inde på, kan du få succes online. Denne del er grundlaget for en effektiv konverteringssporing. Mange har ikke opsat deres sporing korrekt og det kan derfor være svært at læse din målgruppe. Mangler du informationer om dine brugere, kan du gå glip af potentielle subscribere, læsere og kunder.

Derfor er digitalt fodaftryk vigtigt

Et digitalt fodaftryk giver overblik over søgeord og søgetermer, som dine potentielle leads anvender. Du kan bruge disse informationer til at generer en værdifuld aktivitet og potentielt lede til konverteringer. Jo mere information du har om dine brugere, jo mere ved du om, hvem og hvad der konverterer. Har du Google Ads på din blog eller hjemmeside, kan du med disse informationer målrette dine annoncer til netop disse. Har dine læsere eksempelvis været inde og besøge en specifik hjemmeside inden, kan du målrette dine annoncer til denne side, så du kan ramme mere specifikt. Du kan derfor bruge din konverteringssporing til at målrette din markedsføring til de rigtige kanaler.

Få hjælp til Google Ads

Har du brug for hjælp til at få opsat dine mål og konverteringssporing samt Google Ads? Der findes mange marketingbureauer, som arbejder med at give dig mest værdi for pengene. Du bør derfor lede efter et Google Ads bureau, som arbejder med ROAS (Return On Ad Spend). Dette parameter vil kunne give dig en indikation af, hvor meget du betaler i forhold til, hvad du får igen.

Share: